Uzyskanie wiedzy i umiejętności w zarządzaniu projektami, w tym ustalanie i weryfikowanie celów i priorytetów oraz monitorowanie i raportowanie postępu pracy w różnego typu organizacjach
Nabycie umiejętności dobierania osób do zespołów, w tym budowanie identyfikacji z projektem, motywowanie oraz wykorzystywanie szczególnych cech osobowościowych członków zespołów
Poznanie metod planowania zadań i przewidywania skutków działań
Skuteczne organizowanie zadań i przewidywanie rezultatów
Poznanie sposobów organizacji czasu w zarządzaniu projektami
Opracowywanie harmonogramu prac dla zespołu i kierownictwa
Usprawnienie komunikacji między członkami zespołu, klientami i kierownictwem
Zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania konfliktem wewnątrz zespołu, ryzykiem i kryzysami w projekcie
Posługiwanie się procesami planowania i kontroli realizacji projektów
Uczestnicy:
Program szkolenia jest przeznaczony dla wszystkich osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznego organizowania i zarządzania projektami. Głównymi adresatami warsztatów są więc specjaliści oraz kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla zarządzania.
Korzyści dla użytkowników:
Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie opanowania metodyki PCM, identyfikacji innowacyjnych cech projektów i oceny ich powiązania z wytycznymi danego programu. Uzupełniającym ważnym celem tego szkolenia będzie również przekazanie wiedzy dotyczącej ryzyk na etapie projektowania, oraz umiejętności skutecznego przeciwdziałania tym zagrożeniom.
Program Szkolenia:
Wprowadzenie do zarządzania projektami
Trójkąt zarządzania projektami
Standardy PMI, Prince 2, model zintegrowany TIPI
Aspekty miękkie i twarde w projekcie
Jakie projekty można realizować poszczególnymi standardami
Kiedy jest to projekt
Typy projektów
Fazy zarządzania projektami
Po co nam zarządzanie projektami
Interesariusze projektu
Udziałowcy
Sponsor
Kierownik
Inicjowanie projektu
Przyczyny realizacji projektów
Przygotowanie karty projektów
Przygotowanie wstępnej deklaracji zakresu
Fazy projektu
Planowanie projektu
Procesy związane z planowaniem projektu
Cele i priorytety
Zarządzanie zakresem
Planowanie zakresu
Definicja zakresu
Stworzenie struktury podziału pracy
Określenie kolejności działań (sekwencjonowanie)
Harmonogram projektu
Wykres Gantta
Techniki skracania harmonogramu
Zarządzanie kosztami
Kontrola
Co kontrolujemy i dlaczego
Zakres
Personel
Realizacja
Komunikacja i współpraca
Ryzyko
Jakość
Pozyskiwanie środków i kontrola budżetu
Czas
Integracja wszystkich elementów
Procesy
Podejmowanie decyzji
Delegowanie
Zarządzanie czasem
Realizacja
Spotkania projektowe
Przyjęcie
Zamykanie
Sposoby zarządzania czasem
Zasady efektywnego wykorzystania czasu
Uruchomienie wstępnego projektu
Kontrola w projekcie 0 odchylenia krytyczne
Komunikacja i współpraca
Znaczenie współdziałania w projekcie
Podstawy przekonywania: retoryka i dialektyka
Bariery komunikacyjne
Zakończenie
Przygotowanie spotkań podsumowujących
Ocena wkładu pracy w projekcie
Analiza spostrzeżeń i wniosków po projekcie
Rozwiązanie zespołu
Trener:
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.