Psychologia klienta – praktyczny trening umiejętności sprzedażowych
Cel szkolenia:
Usprawnienie umiejętności z zakresu wpływania na klientów w zależności od ich potrzeb i preferencji
Zrozumienie istoty zastrzeżeń
Wprowadzenie i doskonalenie mówienia językiem korzyści
Poznanie zastosowań asertywności w celu uniknięcia lub wyjścia z sytuacji konfliktowej
Poznanie typów klientów i standardów wpływających na jakość obsługi
Budowanie postaw sprzyjających profesjonalnemu podejściu do zawodu sprzedawcy
Uczestnicy:
Handlowcy, osoby odpowiedzialne za sprzedaż, dyrektorzy handlowi, dyrektorzy ds. sprzedaży
Korzyści dla uczestników:
Zmiana nastawienia i przyzwyczajeń w kontaktach z klientami
Wskazanie narzędzi wpływu i obrony, oraz wzmocnienie pozytywnych zachowań
Wypracowanie konstruktywnych nawyków i zachowań w rozmowach i przekazywaniu informacji
Odkrycie umiejętności do poprawy i przejęcie kontroli nad prowadzeniem rozmów
Program Szkolenia:
Profesjonalna postawa handlowa
Co to znaczy być profesjonalnym ?
Ocena swoich słabych i mocnych stron
Sztuka prezentacji
Język jako narzędzie wpływu w kontaktach handlowych
Sztuka prezentowania oferty językiem zalet dla klienta
Przygotowanie prezentacji – rodzaje notatek, budowanie struktury i treści
Mówienie językiem korzyści, czyli jestem doradcą- "cecha - zaleta - korzyść"- ćwiczenie odnajdywania korzyści dla klienta w produktach i dostosowania prezentacji do potrzeb klienta
Prezentacja abstrakcyjna - na przykładzie abstrakcyjnego produktu uczestnicy tworzą prezentację-(możliwe ćwiczenie z kamerą)
Prezentacja konkretna – budowa prezentacji da wybranego produktu na podstawie wcześniej wyodrębnionych korzyści
Radzenie sobie z zastrzeżeniami
Typologia klientów ze względu na sposób zbierania informacji
Typologia klientów ze względu na sposób zbierania informacji
Klient trudny ze względu na stosunek do sprzedawcy
Zastrzeżenia- ich istota i rola, zarzut, czy wymówka, przełamywanie zastrzeżeń i omijanie wymówek, dociekanie zastrzeżeń, odpieranie zarzutów i sposoby ich pokonywania
Komunikacja i asertywność
Co jest ważne podczas rozmów handlowych w aspekcie komunikacji interpersonalnej, kanał komunikacyjny, mowa ciała
Sposoby współpracy z klientem agresywnym- analiza źródeł agresji - proste sposoby radzenia sobie z agresją (2P, 3P, 4P)- ćwiczenia w grupach
Techniki asertywne jako zespół czynności pozwalających na unikanie agresji / ucieczki, oraz element wpływu i obrony
Odmowa, zamiana oceny na opinię – emocje, niezgoda / zgoda, moja opinia, zmaganie – możliwe, że..., poszukiwanie i uprzedzanie krytyki, granica
Autotest asertywności
Pułapki i manipulacje
Co zrobić, kiedy klient mówi "nie"- technika postępowania
Najczęściej spotykane sytuacje manipulacyjne i sposoby postępowania wobec nich
Rzeczowe taktyki manipulacyjne, a negocjowanie emocjonalne, "brudne triki"
Budowanie własnej postawy - motywacji
Trudne elementy w pracy – stres i sposoby radzenia sobie z nim
Programowanie
Determinacja
Pozytywne nastawienie
Wysoka poprzeczka i unikanie pośpiechu
Kreowanie wizerunku
Elementy dodatkowe – dyskusja nad problemami ujawnionymi w trakcie zajęć
Metody:
Wykład, ćwiczenia, dyskusje i zespołowe rozwiązywanie problemów, symulowanie scenek, autotest na rozpoznanie własnych predyspozycji, możliwa kamera video.
Trener:
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.