Prawo w pigułce dla Asystentek / Sekretarek - jak uchronić firmę przed kłopotami
Sekretarka / Asystentka, podejmuje w imieniu firmy, w której jest zatrudniona szereg czynności nie tylko o charakterze faktycznym, lecz również prawnym. Mając na uwadze konieczność nie tylko uzmysłowienia tym osobom wagi podejmowanych czynności, związanych m.in. z obiegiem dokumentów, lecz również konsekwencji prawnych z nich wynikających, powstała potrzeba stworzenia niniejszego szkolenia.
Uczestnicy:
- Osoby pracujące w Sekretariacie, mających do czynienia z dokumentami firmy, podejmującymi wszelkie czynności związane z reprezentacją firmy.
Korzyści dla uczestników:
- Zapoznanie się z przepisami prawnymi dotyczącymi spraw, które wiążą się z decyzjami podejmowanymi w Sekretariacie. Uświadomienie Uczestnikom odpowiedzialności za te decyzje.
- Pokazanie jak należy a jak nie należy działać, aby być w zgodzie z prawem i aby nie narazić firmy, w której się pracuje na kłopoty.
Program Szkolenia:
- Podstawowe instytucje i pojęcia w prawie publicznym i prywatnym
- Źródła prawa, w tym źródła prawa Unii Europejskiej
- Konsekwencje prawne implementacji przepisów UE do prawa krajowego
- Zwyczaje i prawa zwyczajowe oraz zasady współżycia społecznego w kontekście innych źródeł prawa oraz ich zastosowania w życiu codziennym
- Praktyczne aspekty prawa w życiu codziennym i w pracy, czemu służą regulacje prawne i jakie są skutki nieznajomości bądź wadliwego użycia przepisów prawa
- Podstawy prawa cywilnego
- definicje
- krótka charakterystyka zobowiązań umownych
- człowiek jako podmiot prawa
- Czynność prawna – istota instytucji prawnej
- Formy czynności prawnej, konsekwencje dokonania czynności prawnej w lokalu przedsiębiorstwa
- Oświadczenie woli tj. kiedy zachowanie się osoby wyrażać może wolę dokonania czynności prawnej oraz wady oświadczenia woli , a także skutki prawne z nich wynikające
- Umowy, jako dwustronne oświadczenie woli
- Umowy nazwane i nienazwane
- Oferta, czym jest, sposoby przedstawienia oferty i konsekwencje jej złożenia
- Czynności prawne jednostronne na przykładach: przyrzeczenia publicznego; sporządzenia testamentu; uznania dziecka
- Czynności prawne dwustronne
- Uchwały, czyli czynności organów działających kolegialnie
- Tajemnica korespondencji
- definicja
- zakres tajemnicy
- konsekwencje prawne naruszenia tajemnicy korespondencji
- naruszenie dóbr osobistych, zwłaszcza prawa do prywatności
- Tajemnica handlowa Pracodawcy
- definicja
- zakres tajemnicy
- ochrona, konsekwencje naruszenia Tajemnicy Handlowej
- zwalczanie nieuczciwej konkurencji
- Odpowiedzialność pracownika
- odpowiedzialność materialna pracowników
- odpowiedzialność za mienie, czyn, szkoda, związek przyczynowo skutkowy
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- Praktyczne pokazanie i przećwiczenie tworzenia podstawowych dokumentów firmy
- Aktywny wykład i dyskusja
- Przykłady z życia - co i komu mówić i jakie to niesie ze sobą konsekwencje prawne
Trener:
- Radca prawny z długoletnią praktyką
- Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego
Elementy wliczone w cenę:
- uczestnictwo
- konsultacje
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia
- materiały szkoleniowe (skrypt)
- catering
Termin szkolenia:
- 17 stycznia 2020
- 13 marca 2020
Harmonogram dnia szkoleniowego |
9:00 - 10:30 |
szkolenie |
10:30 - 10:50 |
przerwa kawowa |
10:50 - 13:00 |
szkolenie |
13:00 - 13:30 |
przerwa obiadowa |
13:30 - 15:00 |
szkolenie |
Czas trwania szkolenia:
Miejsce szkolenia:
- Sale szkoleniowe w Pabianicach.
Całkowity koszt szkolenia: