Handlowcy, przedstawiciele, osoby odpowiedzialne za sprzedaż
Korzyści dla uczestników:
Zdobycie i rozwijanie umiejętności prowadzenia profesjonalnych skutecznych negocjacji
Ćwiczenie sposobów prowadzenia efektywnych negocjacji
Doskonalenie własnego stylu prowadzenia negocjacji biznesowych
Program Szkolenia:
Istota negocjacji:
negocjacje a stanowiska, interesy, wartości, cele, charaktery, punkty widzenia, dylemat więźnia i opcja zerowa
Etapy negocjacji:
otwarcie - kierowanie wrażeniem i taktyki otwarcia,rozwinięcie - dobór skutecznej strategii pod klienta i operowanie taktykami, rozgrywki końcowe - zamykanie negocjacji
Planowanie i przygotowanie do negocjacji:
alternatywa - BATNA, cele negocjacji i ich znaczenie, motywacja – upór w dążeniu do celu, kreatywne rozwiązania – oś elastyczności
Indywidualne zasoby negocjatora:
indywidualne style negocjacji, poziomy prowadzenia rozmów, siła i słabość negocjatora
założenia dotyczące "przeciwnej strony", założenia dotyczące sposobu prowadzenia rozmów, założenia dotyczące strategii
Zaufanie w prowadzeniu negocjacji:
pozytywne i negatywne reakcje na konflikt
sposoby odbudowy utraconego zaufania
Taktyki negocjacyjne:
negocjowanie racjonalne i rzeczowe, taktyki manipulacyjne – negocjowanie emocjonalne, "brudne triki" – pułapki- jak je rozpoznać i neutralizować
Negocjacje grupowe:
dlaczego niekiedy warto
procesy grupowe wpływające na przebieg negocjacji
zasady i role przy stole negocjacyjnym
Podstępy:
presja, kiedy ją stosować i jak jej unikać
pułapki negocjacyjne stosowane przez klientów i sposoby radzenia sobie z nimi
Metody:
Zajęcia prowadzone będą metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grypach, dyskusje grupowe, symulacje, studium przypadku, odgrywanie ról przed kamerą i modyfikację zachowań
Trener:
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.