Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z efektywnym zarządzaniem produktem w oparciu o metody zarządzania strategicznego i marketingu produktu. Uczestnicy poznają techniki długofalowego prognozowania życia produktu, metod wdrażania nowych produktów, ich rozwoju i promocji, a także rozpoznawania oczekiwań i satysfakcji klientów jako podstawy do własnego rozwoju.
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu, każdy z uczestników zdefiniuje swój własny portfel narzędzi zarządzania, tak by każdy produkt zamiast "kuli u nogi" lub "wschodzącej gwiazdy" stał się "dojną krową".
Uczestnicy:
Warsztat przeznaczony jest dla kadry kierowniczej, specjalistów ds. marketingu, specjalistów ds. produktów, "product managerów".
Korzyści dla uczestników:
Nabycie kompetencji strategicznych z zakresu zarządzania produktem – w tym umiejętności rentownego zarządzania portfelem produktów
Wdrożenie do wykorzystania w codziennej pracy praktycznych narzędzi zarządzania produktami (plany produktów, analizy produktowe, mapy pozycjonowania i innych)
Kompleksowe uporządkowanie wiedzy z zakresu podstaw marketingu i zarządzania produktami
Program Szkolenia:
Zarządzanie produktem w polityce firmy
Metody budowania strategii produktów
udział rynkowy, segmentacja rynku
cykl innowacyjny
cykl życia produktu, marki
analiza portfela produktów
ocena konkurencyjności produktów
Zarządzanie produktem, a zarządzanie marką
ozycjonowanie produktu / grupy produktów / marki na rynku
Podstawowe zadania PM (kierownika produktu)
Współpraca PM z działami
badań marketingowych
rozwoju (R+D)
produkcji
promocji
sprzedaży
Wprowadzenie nowego produktu na rynek
aktywne metody rozwoju nowych produktów
jak promować nowy produkt
dystrybucja nowych produktów / współpraca z siecią dystrybucji
Funnel Innowacyjny - omówienie modelu i zastosowania w praktyce
Strategie innowacji, proces adopcji innowacji
Rodzaje strategii dostosowania produktu i promocji na rynkach zagranicznych
Rodzaje kampanii promocyjnych i reklamowych produktu na rynkach zagranicznych
Zasady wyboru mediów reklamowych w zależności od rodzaju produktu
Wybór i zasady współpracy z agencją reklamową
Adaptacja technik reklamowych do obowiązujących przepisów fiskalnych, podatkowych i kulturowych wybranego kraju eksportowego
Metody szkoleniowe:
Warsztat prowadzony jest nowoczesnymi metodami partycypacyjnymi. Uczestnicy pracują wg metodologii zaproponowanej przez prowadzących, umożliwiającej szybkie opracowanie zasadniczych decyzji.
Trener:
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.