Zastosowanie savoir vivre i etykiety biznesu jako narzędzia umożliwiającego sprawną komunikację pomiędzy przedstawicielami firm;
Doprowadzenie do unikania gaf, zachowań niezręcznych i obraźliwych mogących pojawić się w kontaktach międzyludzkich ze względu na różnice kulturowe;
Zastosowanie savoir vivre i etykiety biznesu jako narzędzia czytelnego okazywania szacunku, wdzięczności, sympatii itp.
Opanowanie umiejętności realizacji jednej z podstawowych zasad savoir vivre i etykiety biznesu:
Kształtowanie najlepszego wizerunku osób i firm w trakcie kontaktów z przedstawicielami innych kultur.
Uczestnicy:
Szczególnie polecamy to szkolenie wyższej i średniej kadrze menadżerskiej. Osobom reprezentującą firmę na zewnątrz i wewnątrz przedsiębiorstwa, odpowiedzialnym za prawidłowość kontaktów z partnerami biznesowymi. Osobom często uczestniczącym w podróżach służbowych, nie tylko zagranicznych.
Korzyści dla uczestników:
Szkolenie przygotowuje do swobodnego, bezstresowego uczestnictwa w spotkaniach służbowych, nie wyłączając kontaktów międzynarodowych. Mowa tu o spotkaniach w miejscu pracy, restauracji, na bankiecie, w podróży służbowej. Uczestnicy szkolenia mają okazję poznać zasady doboru odpowiedniej garderoby nie tylko w odniesieniu do rodzaju, czasu i miejsca spotkania, ale także w odniesieniu do swej indywidualności. Uczestnicy dowiedzą się, jak niebagatelny w pływ na kreowanie wizerunku ma niewerbalny przekaz informacji, który ma miejsce zawsze podczas każdego kontaktu interpersonalnego. Będą mieli okazję znaleźć się w wielu typowych, czasem trudnych i niezręcznych sytuacjach, dzięki symulacji scen z życia.
Program Szkolenia:
Etykieta jako narzędzie w biznesie
kultura osobista w stosunkach służbowych
realizacja zasady pierwszeństwa w różnych sytuacjach
podstawowe uprzejmości - powitanie i pozdrowienia
Korespondencja
listy oficjalne i prywatne
adresowanie, nagłówki i zakończenia
korespondencja okolicznościowa
Telefonowanie
dobre obyczaje w rozmowach telefonicznych
rozmowy służbowe i nieoficjalne
telefon komórkowy
Bilety wizytowe (wizytówki)
funkcje biletów wizytowych
bilety prywatne, bilety służbowe
wręczanie i przyjmowanie
pisanie na wizytówkach
Budowanie wizerunku
mowa ciała
znaczenie ubioru
pochwały i nagany dla współpracowników
sztuka prowadzenia rozmowy i wygłaszania przemówień
język oficjalny i na co dzień
Przyjmowanie gości i delegacji zagranicznych
Przyjmowanie gości i delegacji zagranicznych
różnice kulturowe
SW kontaktach z Klientem
czego Klient nie powinien i jak reagować
jak unikać gaf
kontrola emocji i zachowania asertywne
meta programy, czyli na co rozmówca reaguje
Metody szkolenia:
zajęcia prowadzone będą metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje grupowe, symulacje, studium przypadku, odgrywanie ról przed kamerą i modyfikację zachowań
Trener:
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.