Start > Szkolenia zamknięte > Techniki profesjonalnej sprzedaży

Menu

Techniki profesjonalnej sprzedaży

Korzyści dla uczestników:

  • Przejęcie kontroli nad rozmową handlową

Cel szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy w zakresie sposobów sprawnego komunikowania się z klientem
  • Nabycie umiejętności słuchania i stosowania odpowiednich pytań
  • Usprawnienie umiejętności z zakresu technik wpływania na klientów w zależności od ich potrzeb i preferencji, oraz istoty i pokonywania zastrzeżeń
  • Poznanie zastosowań asertywności w celu uniknięcia lub wyjścia z sytuacji konfliktowej
  • Poznanie typów klientów i standardów wpływających na jakość obsługi klientów
  • Budowanie postaw sprzyjających profesjonalnemu podejściu do zawodu sprzedawcy

Uczestnicy:

  • Handlowcy stacjonarni

  • REGUŁA POWROTU
    • Struktura procesu sprzedaży
    • Fazy rozmowy handlowej i procesu sprzedaży
    • Niestandardowe metody nawiązywania kontaktu
  • ANALIZA MITÓW HANDLOWYCH
    • Czym jest dla mnie sprzedaż? - ćwiczenie z użyciem "mind mapy", w którym uczestnicy znajdują jak największą ilość korzyści w pracy sprzedawcy w celu obalenia mitu priorytetowego znaczenia pieniędzy w zawodzie sprzedawcy
  • PROFESJONALIZM
    • Czego klient oczekuje od… – ćwiczenie, którego celem jest odnalezienie w sobie jak największej ilości cech profesjonalisty, po to aby zdobyć pozytywną motywacje do dalszego rozwoju
  • KOMUNIKACJA I ASERTYWNOŚĆ
    • Przyjmowanie przyjaznej postawy i wzbudzanie zaufania-jak wywierać dobre wrażenie
    • Kanały komunikacyjne, mowa ciała, siła przekazu wg. A. Mehrabiana, operowanie głosem
    • Profesjonalny uścisk dłoni.- podstawowe zasady witania się
    • Techniki asertywne jako zespół czynności pozwalających na unikanie agresji / ucieczki
    • Sprawdzian asertywności
    • Sprawdzian asertywności
    • Aktywne słuchanie- formułowanie parafrazy, rola ciszy
  • ROZPOZNAWANIE POTRZEB KLIENTA
    • Motywy zakupu - dlaczego klient kupuje
    • Rodzaje pytań i sposoby ich zadawania , różnice pomiędzy rodzajami pytań- znaczenie dobrych pytań dla jakości sprzedaży, znaczenie dobrze zadanego pytania –ćwiczenia z obrazkami
    • Ćwiczenie biegłości i elastyczności w formułowaniu pytań i precyzji wypowiedzi
  • SPOSOBY PREZENTOWANIA PRODUKTU
    • Przygotowanie prezentacji – struktura, treść, rodzaje notatek
    • Jak być doradcą i mówić językiem korzyści- "cecha - zaleta - korzyść"- ćwiczenie odnajdywania korzyści dla klienta w produktach i dostosowania prezentacji do potrzeb klienta
    • Prezentacja abstrakcyjna - na przykładzie abstrakcyjnego produktu uczestnicy tworzą prezentację-ćwiczenie z kamerą
    • Prezentacja konkretna – budowa prezentacji da wybranego produktu na podstawie wcześniej wyodrębnionych korzyści
  • TYPOLOGIA KLIENTÓW
    • Ze względu na stosunek do sprzedawcy
    • Ze względu na sposób komunikowania się
  • ZASTRZEŻENIA I REKLAMACJE
    • Co to są zastrzeżenia i jaka jest ich rola
    • Jak można przełamywać zastrzeżenia podczas finalizowania sprzedaży
    • Sposoby wywoływania zastrzeżeń – rodzaje pytań
    • Załatwianie reklamacji i rozwiązywanie sytuacji trudnych
    • Metoda 2-3-4 P
  • SPRAWNE ZAKOŃCZENIE
    • Metody finalizacji
    • Sposoby podawania ceny
    • Jak ustępować – metoda ustępstw malejących
  • BUDOWANIE POSTAWY EFEKTYWNOŚCI
    • Stres w pracy, jego powstawanie i jak sobie z nim radzić

Trener:

  • Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
  • Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
  • Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
  • Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
  • Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
  • Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
  • Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.

Elementy wliczone w cenę:

  • uczestnictwo
  • konsultacje
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)
  • catering

Termin szkolenia:

  • Do ustalenia

Całkowity koszt szkolenia:

  • Do ustalenia
© Copyright CKB Sp. z o.o. All Rights Reserved.