Zdobycie wiedzy w zakresie sposobów sprawnego komunikowania się z klientem
Nabycie umiejętności słuchania i stosowania odpowiednich pytań
Usprawnienie umiejętności z zakresu technik wpływania na klientów w zależności od ich potrzeb i preferencji, oraz istoty i pokonywania zastrzeżeń
Poznanie zastosowań asertywności w celu uniknięcia lub wyjścia z sytuacji konfliktowej
Poznanie typów klientów i standardów wpływających na jakość obsługi klientów
Budowanie postaw sprzyjających profesjonalnemu podejściu do zawodu sprzedawcy
Uczestnicy:
Handlowcy stacjonarni
REGUŁA POWROTU
Struktura procesu sprzedaży
Fazy rozmowy handlowej i procesu sprzedaży
Niestandardowe metody nawiązywania kontaktu
ANALIZA MITÓW HANDLOWYCH
Czym jest dla mnie sprzedaż? - ćwiczenie z użyciem "mind mapy", w którym uczestnicy znajdują jak największą ilość korzyści w pracy sprzedawcy w celu obalenia mitu priorytetowego znaczenia pieniędzy w zawodzie sprzedawcy
PROFESJONALIZM
Czego klient oczekuje od… – ćwiczenie, którego celem jest odnalezienie w sobie jak największej ilości cech profesjonalisty, po to aby zdobyć pozytywną motywacje do dalszego rozwoju
KOMUNIKACJA I ASERTYWNOŚĆ
Przyjmowanie przyjaznej postawy i wzbudzanie zaufania-jak wywierać dobre wrażenie
Rodzaje pytań i sposoby ich zadawania , różnice pomiędzy rodzajami pytań- znaczenie dobrych pytań dla jakości sprzedaży, znaczenie dobrze zadanego pytania –ćwiczenia z obrazkami
Ćwiczenie biegłości i elastyczności w formułowaniu pytań i precyzji wypowiedzi
Jak być doradcą i mówić językiem korzyści- "cecha - zaleta - korzyść"- ćwiczenie odnajdywania korzyści dla klienta w produktach i dostosowania prezentacji do potrzeb klienta
Prezentacja abstrakcyjna - na przykładzie abstrakcyjnego produktu uczestnicy tworzą prezentację-ćwiczenie z kamerą
Prezentacja konkretna – budowa prezentacji da wybranego produktu na podstawie wcześniej wyodrębnionych korzyści
TYPOLOGIA KLIENTÓW
Ze względu na stosunek do sprzedawcy
Ze względu na sposób komunikowania się
ZASTRZEŻENIA I REKLAMACJE
Co to są zastrzeżenia i jaka jest ich rola
Jak można przełamywać zastrzeżenia podczas finalizowania sprzedaży
Sposoby wywoływania zastrzeżeń – rodzaje pytań
Załatwianie reklamacji i rozwiązywanie sytuacji trudnych
Metoda 2-3-4 P
SPRAWNE ZAKOŃCZENIE
Metody finalizacji
Sposoby podawania ceny
Jak ustępować – metoda ustępstw malejących
BUDOWANIE POSTAWY EFEKTYWNOŚCI
Stres w pracy, jego powstawanie i jak sobie z nim radzić
Trener:
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.
Elementy wliczone w cenę:
uczestnictwo
konsultacje
imienny certyfikat ukończenia szkolenia
materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)