Przejmowanie klientów konkurencji z elementami odpierania manipulacji
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących z klientem w procesie sprzedaży na trudnym rynku. Pozwala opanować techniki skutecznych działań sprzedażowych produktów podobnych i zastępowalnych przy szerokiej skali działalności konkurencji. Szkolenie gwarantuje wzrost skuteczności handlowej poprzez wybór i stosowanie efektywnych heurystyk zmierzających do pozyskania klientów konkurencji oraz poszerzenia współpracy nawet w przy hermetycznych i poza formalnych kontaktach między podmiotami.
- Skuteczność relacji handlowych w sensie pozyskiwania niezbędnych informacji.
- Strategiczne oddziaływanie na klienta – od zdobycia "przyczółka" do przejęcia.
- Efektywne wykorzystanie informacji w pracy z potencjalnym klientem.
- Dopasowanie produktu i relacji do preferencji klienta.
- Opanowanie metod działania w obliczu kryteriów pozarynkowych sukcesu handlowego.
Program szkolenia:
- Kluczowe elementy pracy handlowej z klientem konkurencji.
- Żaden kontrakt nie jest wieczny – nagroda dla konsekwentnych
- Cechy szczególne procesu handlowego z klientem konkurencji
- Filozofia pozytywnego myślenia, pomocny styl myślenia i empatia w pracy z klientem konkurencji
- Rola terytorium relacji handlowych – praca w dystansie fizycznym i psychologicznym
- Nieinwazyjne metody zbioru informacji o kliencie i jego dostawcy
- Oczekiwania klientów i sposoby szacowania wiarygodności i zaufania, rzeczywistość psychologiczna klienta
- Techniki kierowania relacją z potencjalnym klientem.
- Przyzwolenie klienta a terytorium psychologiczne i fizyczne w korzystnych relacjach na drodze do finalizacji
- Techniki aktywnego słuchania w pozyskiwaniu istotnych informacji
- Pytania otwarte, feedback, synchronizacja i desynchronizacja
- Dopasowanie sposobu komunikacji i trybu postępowania do preferencji klienta
- Techniki odróżniania "nie" rozstrzygającego od "nie" wymijającego i taktycznego
- Zastrzeżenia klienta, obiekcje taktyczne i faktyczne jako źródło informacji
- Rozpoznawanie typów klientów i specyficzne potrzeby realizowane w trakcie relacji jak i samej transakcji
- Oczekiwania i marzenia klientów a rzetelność służby obsługi w realizacji potrzeb
- Techniki dostarczania informacji o produkcie klientom konkurencji.
- Korzystanie z rozpoznanych potrzeb, kultury organizacyjnej klienta, "skryptu" klienta i potrzeb psychologicznych
- Prezentacja produktu jako dostarczanie informacji, wpływ na emocje i gotowość zakupu
- Skuteczne argumentacyjne i perswazyjne techniki zapoznawania z produktem – czyli jak przekonać?
- Techniczne aspekty demonstracji produktu w kontekście potrzeb i preferencji w zakresie komunikacji klienta
- Manipulacje i obrona przed nimi
- Taktyki integracyjne - racjonalne
- Taktyki emocjonalne
- Taktyki logiczne erystyczne
- Pułapki - jak je rozpoznać i obronić się
- Pozarynkowe determinanty współdziałania biznesowego.
- Rodzaj relacji potencjalnego klienta i firmy konkurencyjnej – diagnoza więzi
- Dostarczanie informacji sprzecznych z obrazem dostawcy u klienta
- Elementy "czarnego PR" - fakt w biznesie, zarzuty konkurencji jako sygnał osłabienia więzi z klientem
- Nieformalne struktury decyzyjne w biznesie
Przy realizacji szkolenia obecne będą:
- Wprowadzenie-wykład, ćwiczenia, obserwacja i dyskusja moderowana, materiał szkoleniowy w postaci skryptów, hand-out's, film szkoleniowy, studium przypadku, symulacja, metoda testowa, indywidualna konsultacja, FAQ.
- W czasie szkolenia uwzględnione będą specyficzne potrzeby danej grupy uczestników - rozwinięcie i przećwiczenie wybranych zagadnień, pracę z materiałem video.
Trener:
- Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
- Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
- Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
- Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
- Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
- Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
- Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.
Elementy wliczone w cenę:
- uczestnictwo
- konsultacje
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia
- materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)
- catering
Termin szkolenia:
Całkowity koszt szkolenia: