Poznanie zasad obowiązujących w komunikacji społecznej
Poznanie swoich mocnych i słabych stron w zakresie komunikowania się
Opracowanie sposobów poprawy efektywnego komunikowania się
Promocja asertywności w kontaktach zawodowych i prywatnych
Wykorzystanie umiejętności komunikacji interpersonalnej w negocjacjach z klientem, współpracownikiem, przełożonym…
Radzenie sobie w rozmowach z tzw. "Trudnym rozmówcą"
Uczestnicy:
Szkolenie przeznaczony jest dla osób, które w działalności zawodowej komunikują się zarówno z partnerami wewnętrznymi jak też zewnętrznymi.
Zajmują się prezentacją i wdrożeniami projektów, obsługą klientów, sprzedażą, prezentacją produktów i/lub usług.
Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla kadry zarządzającej średniego szczebla jak też szeregowych pracowników firmy.
Program szkolenia:
REGUŁY EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
typy i style komunikacji
bariery i błędy w komunikowaniu się
7 grzechów komunikacji- wizerunek firmy
wizerunek osobisty
pierwszy komunikat wysyłany do odbiorcy
wizerunek osobisty a wizerunek firmy
czynniki wpływające na nasz wizerunek
komunikacja słowna i pozasłowna
KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA
kultura dyskusji, wypowiedzi
jak reagować na gafy, wpadki, przejęzyczenia?
sztuka aktywnego słuchania
strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
typy uścisków dłoni i ich znaczenie
znaczenie kontaktu wzrokowego w komunikacji biznesowej
gesty i ich znaczenie
ASERTYWNOŚĆ W PROCESIE KOMUNIKACJI
elastyczność w komunikacji z różnymi typami ludzi
techniki aktywnego słuchania
potrzeba akceptacji przez grupę a poczucie własnej wartości
sukces a budowanie wiary we własne możliwości
budowanie strategii własnego rozwoju skuteczności interpersonalnej
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA JAKO ELEMENT KULTURY ORGANIZACYJNEJ – ROLA I ZASADY
typy kultury organizacyjnej – Handy
identyfikacja kultury organizacyjnej w Organizacji
diagnoza potrzeb komunikacyjnych
audyt systemu komunikacji wewnętrznej
UCZESTNICY PROCESU KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
rola kierownictwa w kształtowaniu sieci komunikacyjnych
kto jest odpowiedzialny z komunikację wewnętrzną
rola lidera zespołu i jego narzędzia komunikacyjne
DYNAMIKA PROCESÓW GRUPOWYCH
identyfikacja ról grupowych
analiza własnego stylu komunikacji zachowań
doskonalenie umiejętności bycia efektywnym w grupie
jednostka w procesie grupowym
komunikacja jednostronna/dwustronna
KANAŁY KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
kanały formalne i nieformalne - telefon
poczta elektroniczna
pisma i komunikacja papierowa
gazetki pracownicze
zebrania i spotkania
plotki i domysły
bariery komunikacyjne
feedback i sprzężenie zwrotne
zmiany w kulturze organizacyjnej
przyczyny konfliktów i typologia konfliktów
metody rozwiązywania konfliktów
JAK SKUTECZNIE POROZUMIEWAĆ SIĘ I ROZWIĄZYWAĆ TRUDNE SYTUACJE?
techniki wspomagające identyfikację problemów
przyczyny i skutki występowania sytuacji konfliktowych
modele sytuacji konfliktowych
dynamika rozwoju konfliktów
style i techniki rozwiązywania konfliktów
eliminowanie zachowań generujących konflikty
sposoby tworzenia pozytywnych relacji
umiejętność odbierania i wyrażania emocji
konstruktywne podejście do rozwiązywania problemów
Po tym szkoleniu:
Uczestnicy będą potrafili obserwować i analizować komunikaty werbalne i pozawerbalne partnera rozmowy
Uczestnicy będą potrafili zadawać efektywne pytania: Współpracownikom, Przełożonym, Klientom,.. diagnozując ich potrzeby bez naruszania ich godności i prawa do odmiennego zdania;
Uczestnicy będą potrafili aktywnie słuchać partnera rozmowy dając mu poczucie ważności i pełnego zaangażowania w rozmowie;
Uczestnicy będą potrafili przygotować się do trudnych rozmów przyjmując odpowiednią postawę i technikę rozmowy pomagającą w przekonywaniu innych do swoich racji, produktów, usługi itd;
Uczestnicy będą potrafili udzielić podwładnemu (współpracownikowi, klientowi) konstruktywnej informacji zwrotnej na temat wykonania zadania, usługi...
Uczestnicy będą odważniejsi i pewni siebie oraz swoich umiejętności w rozmowach z trudnym partnerem, kluczowym klientem, wymagającym przełożonym itd.
Uczestnicy będą potrafili efektywnie współpracować w zespołach poprzez precyzję komunikatu, umiejętność dzielenia się doświadczeniem (informacje zwrotną)
Uczestnicy będą potrafili unikać sytuacji konfliktowych powstałych na bazie błędnej komunikacji, niespójności przekazu werbalnego z niewerbalnym..
Trener:
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.
Elementy wliczone w cenę:
uczestnictwo
konsultacje
imienny certyfikat ukończenia szkolenia
materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)