XXI wiek jest wiekiem informacji.Wielu ludzi już wie, że informacja jest towarem i źródłem władzy, dlatego rośnie znaczenie zarządzania komunikacją w organizacji. Dla utrzymania efektywności firmy poprzez wysokie umotywowanie współpracowników konieczna jest umiejętność porozumiewania wewnątrz zespołu, precyzyjnego wyrażania myśli i słuchania drugiej strony.
Korzyści dla uczestników:
Poznanie korzyści wynikających z efektywnej rynkowej komunikacji, oraz zagrożeń dla pozycji przedsiębiorstwa w przypadku blokad informacyjnych,
Wypracowanie konstruktywnych nawyków i zachowań w rozmowach i przekazywaniu informacji pomiędzy współpracownikami
Cele szkolenia:
Zdobycie wiedzy w zakresie sposobów sprawnego komunikowania się, jego wpływu na efektywność organizacji, oraz możliwych konfliktów w grupie na tle złego przepływu informacji
Poznanie czynników i zachowań kreujących efektywną komunikację
Poznanie różnych typów rozmówców i określenie własnego głównego stylu komunikowania się
Poznanie zastosowań asertywności w celu uniknięcia lub wyjścia z sytuacji konfliktowej
Ćwiczenie pozytywnych nawyków komunikowania się, umiejętności słuchania i stosowania odpowiednich pytań
Nauczenie poprawnego udzielania informacji zwrotnej i konstruktywnej krytyki
Uczestnicy:
osoby mające częste kontakty z klientami i współpracownikami
pracownicy, których praca wymaga wysokiego poziomu umiejętności interpersonalnych
osoby spotykające się z agresywnymi i trudnymi klientami, rozmówcami
Metoda szkolenia:
Zajęcia mają charakter aktywizujący, mieszany interaktywny.
Wykorzystane będą autotesty indywidualnych predyspozycji i ograniczeń.
W trakcie szkolenia będą prowadzone dyskusje, ćwiczenia indywidualne i zespołowe, praca z kamerą, połączone z informacją zwrotną i analizą w celu modyfikacji nawyków i zachowań.
Program szkolenia:
CO ZROBIĆ, BY DOBRZE SIĘ ZROZUMIEĆ
Omówimy Łańcuch Przepływu Informacji wyjaśniający podstawowe zasady powodujące, że ludzie mogą się zrozumieć nawzajem.
Pokażemy różne modele komunikacji w firmie i ich wpływ na efektywność działania zespołów i organizacji
ŹRÓDŁA NIEPOROZUMIEŃ
Pokażemy najczęściej występujące bariery w komunikacji oraz w jaki sposób można je pokonać.
Dokonamy analizy problemów komunikacyjnych w firmach.
Przeprowadzimy dyskusję na temat doświadczeń zawodowych uczestników pod katem barier komunikacyjnych,
Omówimy i przećwiczymy najczęściej występujące sytuacje problemowe,
CZEGO NIE KONTROLUJEMY
Uczestnicy konfrontują swoją samoocenę z ocenami innych osób,
Omówimy różne modele komunikacji w firmie,
Jak można usprawnić przepływ informacji pomiędzy współpracownikami,
BUDOWANIE DOBRYCH STOSUNKÓW I SZUKANIE POROZUMIENIA
Omówimy sposoby utrzymania asertywności, reakcje na konflikt, wyjawianie intencji, trudne pytania, atak i szum informacyjny.
Aktywne słuchanie – ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych
SPOSOBY UZYSKIWANIA DOKŁADNYCH INFORMACJI - ZADAWANIE PRECYZYJNYCH PYTAŃ
W dużej mierze jakość wiedzy o potrzebach rozmówcy zależy od tego, w jaki sposób oraz o co pytamy.
Poznamy różnicę pomiędzy dobrymi a złymi pytaniami.
WŁASNY SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ
Omówimy i zbadamy wpływ własnego sposobu komunikowania się na funkcjonowanie otoczenia
Określimy indywidualny główny styl komunikacji,
Poznamy rodzaje klientów-rozpoznawanie stylów komunikowania się
Ćwiczenie dostosowywania się do rozmówcy
PREZENTACJA I WYSTĄPIENIA
Skonstruujemy abstrakcyjną prezentację produktu,
Przedstawimy konkretną prezentację produktu językiem korzyści,
Omówimy i przećwiczymy sposób określania celów celów i zadań, oraz komunikowania oczekiwanych rezultatów
Promowanie prezentera, jak wywołać zainteresowanie słuchaczy i co zrobić, żeby przywitanie było pełne przychylnej uwagi ze strony słuchaczy.
Zasady konstruowania przekazu schematy i mind mapa materiały, scenariusze i pomoce.
Sytuacje manipulacyjne
PROBLEMY I KONFLIKTY
Nauczymy się bronić własnego terytorium, przeciwstawiać się presjii manipulacji
Przeprowadzimy trening zachowań i technik asertywnych
Trener:
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.
Elementy wliczone w cenę:
uczestnictwo
konsultacje
imienny certyfikat ukończenia szkolenia
materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)