Start > Szkolenia zamknięte > Rekrutacja i zwalnianie

Menu

Rekrutacja i zwalnianie

Korzyści dla uczestników:

  • Przygotowanie kadry menedżerskiej do zaprojektowania funkcji personalnej na poziomie strategicznym i operacyjnym.

Cele szkolenia:

  • Rozpatrzenie zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście strategii, struktury i kultury organizacyjnej.
  • Zapoznanie uczestników z zasadami przeprowadzania rekrutacji i selekcji na stanowiska operacyjne i kierownicze.
  • Zapoznanie uczestników z ramową procedurą rozstawania się z pracownikami, z zasadami prowadzenia rozmowy ostrzegawczej, rozmowy zwalniającej

Uczestnicy:

  • Kadra Menedżerska
  • Zespoły HR
  • Właściciele MSP

Cele:

  • Spojrzenie na funkcję personalną jako pełnowartościową dziedzinę zarządzania. Rozpatrzenie zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście strategii, struktury i kultury organizacyjnej.
  • Poznanie zasad identyfikacji istniejącej w firmie polityki personalnej.
  • Przeanalizowanie zadań realizowanych w obrębie funkcji personalnej pod kątem outsourcingu.
  • Uświadomienie konieczności transformacji HR w kontekście potrzeb biznesowych.
  • Przeanalizowanie kluczowych obszarów przedsiębiorstwa.
  • Zidentyfikowanie potencjalnych działań kadrowych.
  • Wprowadzenie pojęcia kompetencji.
  • Analiza systemu oceny okresowej na tle głównych aspektów polityki personalnej.
  • Przygotowanie kadry menedżerskiej do zaprojektowania funkcji personalnej na poziomie strategicznym i operacyjnym.

Program szkolenia:

  • Pojęcia związane z Zarządzaniem Zespołem
  • Tworzenie polityki personalnej w firmie
  • Zasady Strategii Personalnej
  • Relacje między polityką a strategią i celami
  • Potrzeby Firmy a działania personalne
  • Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa
  • Analiza potencjalnych działań kadrowych
  • Zarządzanie kompetencjami

Po szkoleniu uczestnicy powinni umieć:

  • Określić politykę personalną własnej firmy
  • Określić sposób wypełniania przez dział personalny polityki personalnej
  • Przeprowadzić analizę głównych obszarów przedsiębiorstwa i potencjalnych działań kadrowych
  • Przygotować kierowników do opracowania działań personalnych w firmie

REKRUTACJA PERSONELU

Cele:

  • Zapoznanie uczestników ze sposobami zatrudniania na stanowiska operacyjne i kierownicze w kolejności:
  • Badania potrzeb organizacji
  • Wyboru metody doboru kandydatów
  • Konstruowania narzędzi takich jak kwestionariusz rozmowy kwalifikacyjnej.
  • Poznanie zasad współpracy z firmami zewnętrznymi wzbogacone o czynności dodatkowe m.in. testy, "Próbki pracy" i AC.
  • Poznanie możliwości Internetu w rekrutacji.

Program:

  • Przygotowanie Firmy do określenia potrzeb personalnych, procesu rekrutacji i pozyskania pracowników
  • Współpraca z firmami zewnętrznymi w procesie rekrutacji
  • Rekrutacja przez Internet
  • Przyjmowanie zgłoszeń i wstępna selekcja
  • Określenie metod rekrutacji pracowników: przegląd popularnych i skutecznych narzędzi.
  • Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
  • Czynności dodatkowe
  • Negocjowanie warunków zatrudnienia i konsekwencje.
  • Strategia wynagrodzeń.

Po szkoleniu uczestnicy powinni umieć:

  • Zatrudniać podwładnych i współpracowników na podstawie określenia potrzeb, opracowanić profil poszukiwanego kandydata, wybrać trafnie metodę rekrutacji i selekcji, opracować projekt ogłoszenia rekrutacyjnego, skonstruować kwestionariusz rozmowy wstępnej, wykorzystać Internet w prowadzeniu rekrutacji, wybrać dodatkowe narzędzia selekcji oraz być partnerem w procesie rekrutacji prowadzonym przez firmę zewnętrzną i określić strategię wynagrodzeń dla zatrudnionych pracowników.

ODCHODZENIE I ZWALNIANIE PRACOWNIKÓW

Cele:

  • Zapoznanie uczestników z ramową procedurą rozstawania się z pracownikami, praktyką prowadzenia rozmowy ostrzegawczej, zwalniającej, informowania zespołu o odejściu (zwolnieniu). Określenie negatywnych skutków zwolnień. Sposoby pomagania (outplacement)

Program:

  • Negatywne skutki dla firmy i dla pracownika
  • Przesunięcia, degradacje pracowników
  • Powody odejścia- zwolnienia
  • Plan zwalniania
  • Wina pracownika- rozmowa ostrzegawcza, rozmowa zwalniająca
  • Odejście dobrowolne- w poszukiwaniu innych warunków
  • Zwolnienia z winy firmy- np. w wyniku reorganizacji –outplacement, lub likwidacji-rekompensaty,
  • Dokumenty niezbędne przy zwalnianiu
  • Informacja dla załogi

Po szkoleniu uczestnicy powinni umieć:

  • Opracować dla swojej firmy rogólną procedurę rozstawania się z pracownikami, zaczynając od prowadzenia rozmowy ostrzegawczej do rozmowy zwalniającej. przygotowywać i podać informację dla zespołu.
  • Przygotować kierowników do zwolnień.

Trener:

  • Pedagog - absolwent pedagogiki Uniwersytetu Łódzkiego
  • Handlowiec - zajmował się sprzedażą bezpośrednią produktów szybko rotujących, sprzedażą powierzchni reklamowych w katalogach, oraz wymianą informacji gospodarczej, a także sprzedażą usług edukacyjnych
  • Menedżer - zarządzał zespołami handlowymi obsługującymi klientów instytucjonalnych w dystrybucji i w usługach. Kierował także oddziałem ogólnopolskiej spółki edukacyjnej
  • Negocjator - prowadził negocjacje handlowe dotyczące realizacji usług z firmami, urzędami i z administracją samorządową. Negocjował także warunki kontraktów dotyczących finansowania działalności firm
  • Doradca personalny - w oparciu o metodę Thomas i Insights prowadził rekrutację personelu handlowego dla klientów zewnętrznych we własnej spółce
  • Trener - od 1994 roku prowadzi szkolenia przede wszystkim z zakresu negocjacji oraz obsługi klienta, sprzedaży i kierowania zespołami handlowymi

Elementy wliczone w cenę:

  • uczestnictwo
  • konsultacje
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)
  • catering

Termin szkolenia:

  • Do ustalenia

Całkowity koszt szkolenia:

  • Do ustalenia

 

© Copyright CKB Sp. z o.o. All Rights Reserved.