Przygotowanie kadry menedżerskiej do zaprojektowania funkcji personalnej na poziomie strategicznym i operacyjnym.
Cele szkolenia:
Rozpatrzenie zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście strategii, struktury i kultury organizacyjnej.
Zapoznanie uczestników z zasadami przeprowadzania rekrutacji i selekcji na stanowiska operacyjne i kierownicze.
Zapoznanie uczestników z ramową procedurą rozstawania się z pracownikami, z zasadami prowadzenia rozmowy ostrzegawczej, rozmowy zwalniającej
Uczestnicy:
Kadra Menedżerska
Zespoły HR
Właściciele MSP
Cele:
Spojrzenie na funkcję personalną jako pełnowartościową dziedzinę zarządzania. Rozpatrzenie zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście strategii, struktury i kultury organizacyjnej.
Poznanie zasad identyfikacji istniejącej w firmie polityki personalnej.
Przeanalizowanie zadań realizowanych w obrębie funkcji personalnej pod kątem outsourcingu.
Uświadomienie konieczności transformacji HR w kontekście potrzeb biznesowych.
Przeanalizowanie kluczowych obszarów przedsiębiorstwa.
Zidentyfikowanie potencjalnych działań kadrowych.
Wprowadzenie pojęcia kompetencji.
Analiza systemu oceny okresowej na tle głównych aspektów polityki personalnej.
Przygotowanie kadry menedżerskiej do zaprojektowania funkcji personalnej na poziomie strategicznym i operacyjnym.
Program szkolenia:
Pojęcia związane z Zarządzaniem Zespołem
Tworzenie polityki personalnej w firmie
Zasady Strategii Personalnej
Relacje między polityką a strategią i celami
Potrzeby Firmy a działania personalne
Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa
Analiza potencjalnych działań kadrowych
Zarządzanie kompetencjami
Po szkoleniu uczestnicy powinni umieć:
Określić politykę personalną własnej firmy
Określić sposób wypełniania przez dział personalny polityki personalnej
Przeprowadzić analizę głównych obszarów przedsiębiorstwa i potencjalnych działań kadrowych
Przygotować kierowników do opracowania działań personalnych w firmie
REKRUTACJA PERSONELU
Cele:
Zapoznanie uczestników ze sposobami zatrudniania na stanowiska operacyjne i kierownicze w kolejności:
Badania potrzeb organizacji
Wyboru metody doboru kandydatów
Konstruowania narzędzi takich jak kwestionariusz rozmowy kwalifikacyjnej.
Poznanie zasad współpracy z firmami zewnętrznymi wzbogacone o czynności dodatkowe m.in. testy, "Próbki pracy" i AC.
Poznanie możliwości Internetu w rekrutacji.
Program:
Przygotowanie Firmy do określenia potrzeb personalnych, procesu rekrutacji i pozyskania pracowników
Współpraca z firmami zewnętrznymi w procesie rekrutacji
Rekrutacja przez Internet
Przyjmowanie zgłoszeń i wstępna selekcja
Określenie metod rekrutacji pracowników: przegląd popularnych i skutecznych narzędzi.
Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
Czynności dodatkowe
Negocjowanie warunków zatrudnienia i konsekwencje.
Strategia wynagrodzeń.
Po szkoleniu uczestnicy powinni umieć:
Zatrudniać podwładnych i współpracowników na podstawie określenia potrzeb, opracowanić profil poszukiwanego kandydata, wybrać trafnie metodę rekrutacji i selekcji, opracować projekt ogłoszenia rekrutacyjnego, skonstruować kwestionariusz rozmowy wstępnej, wykorzystać Internet w prowadzeniu rekrutacji, wybrać dodatkowe narzędzia selekcji oraz być partnerem w procesie rekrutacji prowadzonym przez firmę zewnętrzną i określić strategię wynagrodzeń dla zatrudnionych pracowników.
ODCHODZENIE I ZWALNIANIE PRACOWNIKÓW
Cele:
Zapoznanie uczestników z ramową procedurą rozstawania się z pracownikami, praktyką prowadzenia rozmowy ostrzegawczej, zwalniającej, informowania zespołu o odejściu (zwolnieniu). Określenie negatywnych skutków zwolnień. Sposoby pomagania (outplacement)
Odejście dobrowolne- w poszukiwaniu innych warunków
Zwolnienia z winy firmy- np. w wyniku reorganizacji –outplacement, lub likwidacji-rekompensaty,
Dokumenty niezbędne przy zwalnianiu
Informacja dla załogi
Po szkoleniu uczestnicy powinni umieć:
Opracować dla swojej firmy rogólną procedurę rozstawania się z pracownikami, zaczynając od prowadzenia rozmowy ostrzegawczej do rozmowy zwalniającej. przygotowywać i podać informację dla zespołu.
Przygotować kierowników do zwolnień.
Trener:
Pedagog - absolwent pedagogiki Uniwersytetu Łódzkiego
Handlowiec - zajmował się sprzedażą bezpośrednią produktów szybko rotujących, sprzedażą powierzchni reklamowych w katalogach, oraz wymianą informacji gospodarczej, a także sprzedażą usług edukacyjnych
Menedżer - zarządzał zespołami handlowymi obsługującymi klientów instytucjonalnych w dystrybucji i w usługach. Kierował także oddziałem ogólnopolskiej spółki edukacyjnej
Negocjator - prowadził negocjacje handlowe dotyczące realizacji usług z firmami, urzędami i z administracją samorządową. Negocjował także warunki kontraktów dotyczących finansowania działalności firm
Doradca personalny - w oparciu o metodę Thomas i Insights prowadził rekrutację personelu handlowego dla klientów zewnętrznych we własnej spółce
Trener - od 1994 roku prowadzi szkolenia przede wszystkim z zakresu negocjacji oraz obsługi klienta, sprzedaży i kierowania zespołami handlowymi
Elementy wliczone w cenę:
uczestnictwo
konsultacje
imienny certyfikat ukończenia szkolenia
materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)